24. november 2013

Miks ma alustan?

Sellise pealkirjaga blogi mõlkus mul meeles aastaid enne seda kui Maarja Kangro kirjutas iroonilise  arvamusloo, milles tegi ettepaneku kultuuritarbija eripreemia väljaandmiseks. Kuna ma sellele auhinnale ei soovi pretendeerida, otsisin paremat nime blogile. Aga arvestades millest soovin kirjutada, paremat nime ei leidnud.
Olen kultuuritarbija sõna otsese mõttes. Ise kultuuri loomises ei osale. Ei huvitu ka kultuuri loomise protsessist. Aga tarbin usinalt, minu kultuurikalender on tihe.
Näiteks november 2013.
  • Tõnu Kõrvitsa ooper "Liblikas" Estonias.
  • Nigel Kennedy kontsert Nokia kontserdimajas.
  • Film "Mandariinid".
  •  Film "Aitab jutust" Pöffil.
  • Gounod "Faust" Estonias (2. korda!).
Raamatuid novembris eriti palju ei jõudnud lugeda ,aga eile lõpetasin Monika Peetz "Seitse päeva söömata "
Selline tüüpiline kaasaegne naistekas, nagu neid peale Bridget Jonesit kirjutatakse, aga ladusalt kirjutatud. Sama autori esimene eesti keelde trükitud raamat "Teisipäevanaised "meeldis rohkem.

Täna õhtul lähen  Draamateatrisse, aga sellest ,mida vaatan, kirjutan homme.

Artiklid, mida tarbin  ja millest kavatsen kirjutada on teater, muusika, kino, kirjandus, film, kunst, kultuuriajakirjandus, muuseumid, kultuurireisid. Küllap ajapikku lisandub veel midagi.
Pikk sissejuhatus, aga miks ma siis alustan?
  • et minu kultuuritarbimine oleks ühes kohas koos, seni olen pidanud paberil raamatupäevikut  ja ooperipäevikut;
  • et harjutada end taas korraliku ilusa eesti kirjakeelega;
  • et jagada muljeid.