22. juuli 2016

Maarja Paesalu "Ehtsa elu maik"

Parim camino raamat- aus ja ladusalt kirjutatud.
Loomulikult võiksin siin alustada heietust selle üle, et miks peaks üldse caminole minema, kas teisiti ei saa end proovile panna kui tervise hinnaga jne. Aga arvan, et neil, kes pole caminol käinud pole vaja ka selle mõttekuse üle targutada. Camino on elustiil.
Minagi pidasin plaani oma 60. sünnipäeva palverännakuga tähistada, ent  sain aru: ma ei vaja seda ja uudishimust ning soovist teistele midagi tõestada pole vaja minna. Nüüd, Maarja Paesalu raamatu läbilugenuna, oleksin nagu ise koos temaga palverännaku  Santiagosse mööda Prantsuse teed läbi käinud.

Kirjutasin enda jaoks välja mõned tsitaadid:
Lk.12 „Camino oli valus ja kaunis teekond iseenda ja teistega leppimise poole. Rännakult koju naasnuna teadvustasin endale, et teekond pole tegelikult lõppenud, vaid alles algamas. Lootsin rännakul lahti saada kartusest teadmatuse ees, selle ees, kas saan eluga hakkama ja kas asjad lähevad nii nagu vaja. Ma ei vabanenud oma hirmust, ent rännak õpetas mind sellega pisut paremini toime tulema. Muidugi on mul iseendaga veel palju tööd teha, et palverännakukogemusi oma tänases elus paremini rakendada. Algav teekond on küll mitu korda raskem ja pikem kui camino, kuid usun, et mul on vaprust sel rajal püsida.“

Lk. 196 „Mulle meenusid Paulo Coelho sõnad: „Austa seda maad, millel astud ja see maa austab sind.“ Ma ei pidanud mitte vihkama seda vihma, mis mulle kaela sadas, vaid austama vett kui elu viljakat alget, milleta poleks ei mind ega seda planeeti koos Hispaania ja palverännuteedega. Andsin end täiesti looduse meelevalda ja võtsin raju täiel rinnal vastu, tundmata viha ega hirmu. Vesi voolas mööda püksisääri saabastesse ja mu märjad sõrmed olid jope sees külmast kanged, kuid hinges oli kummaline vaikus. Ma ei mõelnud enam midagi, vaid lihtsalt astusin, pidasin vastu. Muu pole tähtis.“

Raamatu lõppu on lisatud veebilehtede aadressid, kust saab infot ja nõuandeid  ja teavet tulevastele palveränduritele- väärtuslik lisa.


Maarja Paesalu
„Ehtsa elu maik.
Palverännak maailma äärele."
Pilgrim 2016.

207 lehekülge.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar