26. november 2013

Kultuuritarbija ostab jõulukingiks raamatud.

Olen püüdnud järjest vähendada raamatute ja plaatide ostmist. Mitte sellepärast, et raha ei ole. Praegu veel on. Aga neile pole enam majas ruumi. Ja teiseks tuleb kohe Johani vanaema meelde. Johan on mu laste sõber. Kui Johani vanaema suri, aitasid minu lapsed sõbral korterit müügiks tühjendada. Sugulased jagasid vanainimese vara mis nad jagasid, aga hulk plaate ja raamatuid jäi ikkagi, mida keegi ei tahtnud. Neid ähvardas prügimäele minek. Minu lapsed võtsid kõik raamatud ja plaadid endale. Raamatud võtsid lapsed oma majja, sest olid harjunud kodus raamatute keskel elama. Mitmed raamatud jõudsid ka minu riiulitele. Mitte midagi erilist, raamatusõbra Eesti NSV ajal huvi ja armastusega soetatud köited. Plaadid võtsin kõik endale. Lapsed ju vanu vinüüle ei kuula. Ega minagi kõiki oma laenatud vinüülplaadimängijal kuulata ei saa. Aga näiteks on palju suuri LP-sid omal ajal Saksa Demokraatlikust Vabariigist saadetud. Näiteks kolm Puhdyse plaati. Päästsin ligi 40 plaati, tundus talumatu mõte nende prügimäele saatmisest.
Nii et kui tuleb soov uusi raamatuid või plaate osta, mõtlen Johani vanaemale.

Aga nüüd on saabumas jõulukuu ja lasen end vabaks. Kõigile meile, kes me jõuluõhtule koguneme on kingiks raamat.  Mõte on ka pisut omakasupüüdlik, tellin raamatud  nii, et jõuan soovitud ise läbi lugeda. Kas on viisakas kinkimiseks ostetud raamat ise enne läbi lugeda? Mina usun, et probleemi pole. Raamat tahab lugemist saada ja on seda õnnelikum, mida rohkem teda loetakse.
Valikus arvestasin saaja isikut ja luureandmeid. Lugejad on kõik. Aga ettevaatlik peab olema. Eriti lastega. Mu noorim tütar vastas kord küsimusele, mida ta jõuluvanalt soovib: "ükskõik mida, ainult mitte raamatut." Aga ta jõudis raamatuid siiski nii palju saada, et täiskasvanuna loeb usinalt.
Selline nimekiri siis:
Kättemaksukontor  100. Fänniraamat. Selleta vist ei saa ükski kingikott sel aastal .
Edith Soosaar. Söödavad kingitused.
Martin Roberto. Täistaimetoidud lihasööjatele.
Amy Tan. Köögijumala naine.
Ted Lapidus. Luksuslik elu.
Thilo Sarrazin. Saksamaa käib ajas maha.
Dan Brown. Inferno.
Stephan Bartels ja Till Raether. Mida mehed tunnevad.
Kalle Muuli. Vabariigi sünnimärgid.
Stefan Zweig. Eilne maailm. See on mulle endale maiuspalaks.

3 raamatut on veel vaja lisada: kerge krimka, ulmekas teismelisele ja muinasjuturaamat.

Mulle täitsa meeldib blogida, aga tehnikas olen väga nõrk. Kuigi kasutan arvutit iga päev töös, võtab tavaline teksti sisestamine mul siin väga palju aega.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar