Dmitri
Hvorostovski on Eestis esinenud ka varem,
kuid mina sattusin tema kontserdile
esmakordselt ja juhuslikult. Reklaami ma internetis ei märganud,
kui oligi , aga eelmisel nädalal müüs internetiportaal Cherry
vautšereid .
Olen
Metropolitan Opera ülekannetel kinos
näinud ja kuulnud Hvorostovskit ooperites „Trubaduur“ krahv di Luna,
„Maskiball“ Renato, „Traviata“ krahv Germont’i ja „Ernani“ don Carlo osades.
Sellest piisas, et pean teda oma lemmikbaritoniks. Maailma juhtivamate baritonide hulka kuulub see Krasnojarskist pärit laulja ka. "Siberi ööbik" nagu kontserdipublikust hõigati. vene keeles.
Päris
elus konserdilaval on ta veel sarmikam kui kinos ja
väga võluva naeratusega. Naeratad kohe vastu nagu naerataks ta otse
sulle. Aga mis siin ikka rääkida, ta ongi
suur naiste lemmik kogu maailmas.
Kontserdikava
oli kolmes osas ja minu arvates selline laiale publikule määratud populaarse muusikaga. Nii palju
kui mulle meelde jäi, kava ju polnud, laulis artist 3 aariat: Rimski Korsakovilt, Tšaikovskilt ja Mussorgskilt; 3 vene romanssi, autorit ei nimetatud. Ja 4 nõukogude venemaa estraadilaulu: Pahmutovalt „Tõ moja melodia“ ja „Kak
molodõ mõ bõli“ ning Babadzanianilt „Ne speshi“ ja „Blogadarju tebja“. Minuvanused inimesed teavad neid laule.
Dmitri
Hvorostovski laulu kohta saan kirjutada vaid ülivõrdes. Jõuline, sügav, ja varjundirikas hääl. See saab olla vaid kaasasündinud
kõrge musikaalsus, mis tagab hääle sellise voolavuse. Selle voolavuse
tõttu kõlab tema vene keel äärmiselt pehmelt. Lisapalaks laulis ta bel canto.
See laul, vist rahvalaul, tõi eriti
esile tema hääle ulatuse ja võimsuse. Nii pikka pausi hingamiste vahel ei ole
ma veel kuulnud.
Ühinen
ovatsioonidega, mis talle kogu maailmas osaks saavad ja olen õnnelik, et
kontserdil olin.
Oma
osa kontserdi õnnestumisele andis ka Kaunase sümfooniaorkester dirigent Constantine Orbelian’i juhatusel.
Orkestrilt
kuulsime populaarsed
klassikalugusid nagu Tšaikovski „Polonees“ ooperist „ Jevgeni Onegin“, avamäng
Glinka ooperile „Ruslan ja Ljudmila“, Dunajevski muusika filmile „Kapten Granti lapsed“ , kõik ei jäänud mulle meelde.
Maailmakuulsa
laulja puhul saab suurepärase kontserdielamuse isegi Saku Suurhallis. Laulu
kuulates unustasin Saku suurhalli
kulunud interjööri, selle et kontserdikorraldaja ei vaevunud trükkima kava
ning konferansjee veeris paberilt
eestikeelset teksti ja lõpuks läks üldse üle vene keelele. Korralduse poolest natuke „säästukontsert.“
Rahvast
oli ca 1/3 Saku suurhalli. Rohkesti oli
venekeelset publikut ja soomlasi. Mina läheksin ka näiteks Roberto Alagnat
Soome kuulama.
Plaate
müüdi, pisut odavamalt kui Amazonist ostes. Mul on juba D. Hvorostovski duubel CD ooperiaariate ja Tšaikovski
romanssidega. Seekord ostsin plaadi „Moscow nights“, millel nõukogude vene estraad:
Dunajevski , Kolmanovski, Basneri jt. laulud Dmitri Hvorostovski esituses.
Selline nostalgiline plaat, minu
põlvkonnale tuttavad laulud.
Helinäiteks
panen siia Nikolai Dobronravovi laulu „Kak molodõ mõ bõli“. See laul tõi
pisarad silma, nii ilus: kak molodõ mõ bõli, kak iskrenno ljubili, kak verili v
sebja.
Ja
krahv di Luna aaria Verdi ooperist „Trubaduur“.
Kodus abikaasaga arutasime ja vaidlesime ning lõpuks jõudsime ühisele seisukohale, et kui võrrelda kaht baritoni, siis Georg Otsa hääletämber oli huvitavam, aga Dmitri Hvorostovski on võimsama häälega.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar