Abi Morgan
"Lovesong. Ühe armastuse lugu"
Esietendus „Ugalas“ 29. märts 2014 |
Lavastaja ja muusikaline kujundaja Taago
Tubin. „Ugala „ teatri kolleegipreemia lavastuse eest
Kunstnik Liisa Soolepp
Tõlkija Liis Aedmaa
Kunstnik Liisa Soolepp
Tõlkija Liis Aedmaa
Osades:
Maggie-Luule Komissarov
Maggie noorena-Adeele Sepp
Billy- Peeter Jürgens
Billy noorena- Martin Mill, pälvis selle
osa eest „Ugala“ teatri kolleegipreemia.
Tutvustusest:
"Lovesong" on ühe kooselu lugu, mida me näeme justkui läbi nelja
erineva silmapaari. Meie ees on William ja Margaret noore abielupaarina oma
pika kooselu alguses lootusrikkalt tulevikku vaatamas ja samas pool sajandit
hiljem oma ühistele aastatele tagasi vaatamas. 1964 ja 2014. Olevik ja minevik
põimuvad omavahel, aeg liigub algusest lõppu ja lõpust algusesse. See on lugu
koosolemisest ja üksindusest, unistustest ja mäletamisest. Aga eelkõige on see
lugu armastusest.
Lugu elukestvast armastusest, samuti lastetusest, vanadusest, haigusest ja surmaks valmistumisest.
Minevik ja olevik põimuvad näidendis
nii, et korraga on laval noor ja vana Billy, noor ja vana Maggie.
Südamlik lugu, mis tõenäoliselt läheb
paljudele hinge. Minu jaoks suurt teatrielamust ei sündinud, lugu ise oli kuidagi pealiskaudne.
Nii et võin öelda: meeldis ja ei meeldinud ka.
Nii et võin öelda: meeldis ja ei meeldinud ka.
Esiteks see, mis ei meeldinud.
Tantsu poleks üldse vaja olnud või
oleks pidanud olema täiuslikkuseni lihvitud tantsunumbrid, eriti noortel.
Muusika oli liiga vali, eriti teksti
taustaks. Stseenides, kus muusika meenus vanale Billyle, võinuks see tõusta kusagilt kaugelt valjenevana, aga mitte kohe kuulmekilesid
raputada. Ma ei välista, et see oli selle saali süü, kus mina etendust
vaatasin.
Lavakujundus. Mind häirisid kõige rohkem toolid ja laud. Laud oleks võinud ümmargune olla. See oleks aidanud kaasa tantsustseenides, kus laud oli kaasatud ja oleks tekitanud mingigi läheduse tunde külmas ja kõledas lavakujunduses. Ikkagi armastuse lugu.
Lavakujundus. Mind häirisid kõige rohkem toolid ja laud. Laud oleks võinud ümmargune olla. See oleks aidanud kaasa tantsustseenides, kus laud oli kaasatud ja oleks tekitanud mingigi läheduse tunde külmas ja kõledas lavakujunduses. Ikkagi armastuse lugu.
Väga meeldis Peeter Jürgens, kelle osatäitmises
oli ehedust ja taotluslikku rabedust. Martin Mill- nägin teda esimest korda ja tahaksin veel näha. Adeele Sepp oli armsalt siiras ja armunud.
Luule Komissarov….. siit edasi võiks
kirjutada teemal, et näitlejate osad teleseriaalides jäävad neid saatma ka
teatrilaval, vähemalt hääl. Kuigi just vana Billy oli see, kes ütles, et esimesena kustub mälestus häälest. Minu jaoks see nii ei
ole, esmalt meenub hääl, siis inimene.
Ausalt öeldes meeldis mulle kõige rohkem
lõpustseen kui "vanad" laua taga istusid ja jutustasid ning noored
apelsinipuu all veini jõid. Selles stseenis oli soojust ja armastust ja see
stseen läks hinge. Aga siis oli minu jaoks juba hilja, sest kohe lõppes
etendus.
Etenduses
kõlas üks vana armas laul Simon & Garfunkel - The Sound of
Silence
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar