19. mai 2016

"Pilve vari...100 mõttetera piiblist. Koostanud T.Paul.

Kinkisin endale raamatu. Keskkoolist alguse saanud mõtteterade ja tsitaatide kogumisest olen ammu loobunud, selliseid kogumikke raamaturiiulisse seisma enam ei osta.
Aga raamatut, mis pakub sada mõttetera piiblist, tahtsin omandada.
Pean lugu Toomas Paulist. Igal hommikul autoga tööle sõites kuulub kohustuslikku programmi Klassikaraadio hommikupalvus kell 7.15. Mõned muu head sõbrad on usklikud inimesed, olen nendega arutlenud ja vaielnud piibli teemadel nii palju kui minu haridus ja haritus seda võimaldavad. Põhjust küllaga.

Raamatus on palju tuntud mõtteteri, mille piibli-päritolu iga kord ei aimagi. Mina valisin täna välja kolme, mis minu meeleoluga haakusid.
„Raamatute hulga tegemisel ei ole äärt ja suur lugemine väsitab ihu ära“.
Koguja raamat

„Kes oskab toimida hästi, aga seda ei  tee, sellele on see patt“.
Jaakobuse kiri

„Ära jäta vana sõpra maha,
sest uus ei ole tema sarnane!
Uus sõber on kui värske vein-
kui ta vanaks saab,
siis joo teda hea meelega.“
Siiraki Tarkuseraamat.

Koostaja kirjutab nii: “Pilve vari….. pakub sada mõttetera, paratamatult üsna subjektiivse valiku salmidest, mis puudutavad nii igapäevast elu kui ka kõike mõjutavaid eksistentsiaalseid küsimusi. Mingit süstemaatilisust ei ole taotletud, pigem on tegu assotsioonide keelega. Lootuses, et ehk mõni Piibli mõttemüks ärgitab ka lugejat mõtteid mõlgutama oma üürikese elu üle. Nende jaoks ,kes tahavad tabada konteksti, on lisatud mõne maksiimi puhul allikaviite juurde ka taustainfot“.

Kuna ma pole 100 mõttetera raamatut varem sirvinud, käesoleva tellisin internetist, siis tuli üllatusena, et neid mõtteteri raamatus nii vähe on - igal lehel vaid üks. Palju tühja ruumi heal paberil. Otsustasin, et täidan tühjad kohad ise.

„Pilve vari…
100 mõttetera Piiblist.“
Koostanud Toomas Paul
„Tea“ kirjastus 2016

120 lehekülge.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar