31. detsember 2016

2016 kokkuvõte loetud raamatutest.

2016 aastal lugesin 103 raamatut, umbes sama palju kui eelmisel aastal. Loeksin rohkem, aga omajagu aega võtab blogi kirjutamine ja ega vist töö kõrvalt palju enam ei jõuakski. Mõtlen ikka, et kui ükskord päriselt koju jään, (ei saa öelda, et kui pensionile jään, juba olen), küll siis loen. Need raamatud, mis lugemise nimekirjas, kõik kodused raamatud uuesti ja kõik uued ilmuvad. Täitumatu unistus?
Minu ema on 80+, eluaeg palju lugenud, aga viimastel aastatel ütleb, et ei suuda süveneda. Kas tõesti siis, kui on aega lugeda, ei ole enam tahtmist või veavad silmad alt või on muud hädad.
See, et ma töö käin, peegeldab ka lugemisvalikus- 33 ehk ligi kolmandik olid kriminaalromaanid või põnevikud. Raske on pärast tööpäeva süveneda näiteks  Knausgaardi „Minu võitlus“ teise osasse- loen juba 3. nädalat. Mis ma tühja virisen, tööl käivad ju enamus lugejaid, lisaks on neil väikesed lapsed. Küllap peegeldab kirjanduse valik ka minu eelistusi ja taset.
Nii et siis 103 raamatut.
Üritan nüüd distantsilt parimad raamatud välja valida.
Ilukirjandus:
1.    Haruki Murakani „Värvitu Tazaki Tsukuru ja tema palverännaku aastad"- Murakami on Murakami, on Murakani.
2.    Graham Greene „Rännud tädiga“- seni lugemata Greene.
3.    Iris Murdoch „Must prints“- ülelugemine enne Rakvere teatri etendust.
Eesti kirjandus:
1.    Mudlum „ Linnu silmad“- vaimustavalt mahlakas eesti keel.
2.    Matsin „Gogoli disko“ – vaimukas ulme.
3.    Mehis Heinsaar „Unistuste tappev kasvamine“- kaunid lood kaunis raamatus
Krimikirjanduse auhinnad 2016 annan
1.    Claudia Piñeiro „Betty Boop“- täiesti teistmoodi, üllatav ja haarav .
2.    Steve Cavanagh „Kaitse“- Lee Child kohtusaalis.
3.    Katrin Pauts "Politseiniku tütar“, “Tulekandja“- Eesti oma krimikuninganna.
Põnevikud, teen vahet krimkadega vist selle järgi, kuidas raamatut tutvustatakse. Kõik kolm olid tõeliselt põnevad, raske käest panna enne ööd.
1.    Alexandra Oliva „Üksinda“
2.    Peter Swanson "Mõrva väärt“
4.    Gillian Flynn „Lõikepind".

Veel meeldisid raamatud:
1.    Mart Kadastik „Nüüd ma siis kirjutan“- mäluraamat, ilukirjandus, elutööraamat?
2.    Frederic Gros „Kõndimise filosoofia“- filosoofia, mis vaimustab ka tavainimest.
3.    Svend Brinkmann „Seisa paigal“- antieneseabiraamat.

Mõtlesin kaua, kas annan endale lubaduse, et 2017.aastal loen kolm esimest kuud vaid eesti kirjandust. Ei söenda. Jäägu nii, et 2017 aastal loen sama palju ja püüan rohkem eesti kirjandust lugeda. „Sokolaadist printsil“ olen raamatukogus juba järjekorras.

Head lugemisaastat!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar