8. jaanuar 2017

Kultuuritarbija pühapäev

Tallinna Bachi muusika festival 2017
oreli pooltund kell 16.00 Niguliste kirikus

Orelil Aare- Paul  Lattik
Kavas:
Johann Sebastian Bach (1685-1750) Prelüüd ja fuuga e-moll „Grand“
Louis-Claude Daquin  (1694-1792) Noël Étranger.

Alexandre Pierre  François Boëly  (1785-1858) Quatuor; Fantaasia ja fuuga B-duur
Peeter Süda (1883-1920) Prelüüd ja fuuga g-moll.

Ilus kontsert oli. Bachi oreliteoseid kuulan alati naudinguga, kuid tema kuulsamad teosed on ülepopulariseeritud. Ilmunud on hulgaliselt töötlusi, minulgi on autos kuulamiseks Alison Balsom. (Bachi kuulates meenub mulle kohe John Irvingi  raamat „ Kuni ma su leian“ .)
Sellel kontserdil oli minu jaoks avastus helilooja Peeter Süda orelimuusika: võimas ülev ja igavikuline, kui nii võib öelda. Elades Tallinnast eemal ei käi ma tihti kontsertidel. Klassikaraadiost oleksin võinud ju Ines Maidret kuulda orelil Peeter Süda „Prelüüdi“ mängimas, kuid ei meenu. Oreli õige kõla avanebki kiriku võlvide all ja see oli sügav muusikaelamus. Oli hea kuulata ja igavikulisi mõtteid mõelda.


Enne kontserdile sõitu lapsed küsisid, et kuhu te jälle sõidate. Vastasin pärimisele, et Tallinna, lähme kontserdile, kohvikusse, naudime elu, lapsed suured ja kõik sujub. Üks mu uusaastalubadusi oligi, et tunnen elust rohkem mõnu, naudin, mis mulle antud ja olen selle eest tänulik.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar