Kevadise kultuurireisi Tartusse juhatas sisse
Prom-Festi ooperietendus „Traviata“. Selle etenduse pärast ma Tartu teekonna
ette võtsingi. Tavaliselt vaatan Prom- Festi etendusi Pärnus, aga suvepealinnas
mängitakse ooperit teisipäeval 09.05.2017, pärast tööpäeva on sinna raske jõuda. Kolmas ja
viimane kord näeb seda „Traviatat“ Birgitta festivalil, aga eelistasin teatrisaali. Seda enam, et nüüd sai ära nähtud ka Vanemuise väike
maja, kus ma ei olnud pärast renoveerimist käinud. Kaunis ja õdus teatrihoone,
kahju ainult, et minu jaoks nii kaugel.
„Traviata „
Giuseppe Verdi ooper kolmes vaatuses.
Francesco Maria Piave libreto Alexandre Dumas´ noorema
romaani “Kameeliadaam” ainetel.
Maailma esietendus
6. märtsil 1853 Veneetsias
Esietendus
Prom-Festil 05.mail 2017 „Vanemuise“
väikses majas.
Muusikajuht ja dirigent –Erki Pehk
Lavastaja - Anu Lamp
Kunstnik – Madis Nurms
Kaaslavastaja, koreograaf – Ingmar Jõela
Valguskunstnik – Margus Vaigur
Osades:
Alfredo – Alex Kim (Lõuna-Korea) IX Klaudia Taevi nim. konkursi võitja.
Violetta – Anna Denisova(Venemaa)
Kaunase Riikliku Muusikateatri solistid, orkester ja koor
Anna
Denisova- sündis1989.a. Habarovskis, kus
alustas ka oma õpinguid. 2011.aastast Rimski –Korsakovi nimelise Peterburi
Riikliku Konservatooiumi üliõpilane ning aastast 2016 Peterburi Maria teatri
külalissolist. 2015 aastal tegi lauljanna Maria teatris debüüdi Prilepana
Tšaikovski ooperis "Padamemand" ning Micaelana Bizet ooperis „Carmen“.
2013.a.
pälvis lauljanna Klaudia Taevi nim. konkursil II Preemia. 2014 aastal võitis Tšehhi
rahvusvahelisel Jakub Oustina nim. konkursil I preemia.
„Promfesti
„Traviata uuslavastuses tegi Anna Denisova debüüdi Violetta rollis.
Ilya
Silchukov-sündis 1982.a. Valgevenes Minskis. 2005.aastast on ta Valgevene
Riikliku Akadeemilise Ooperi- ja Balletiteatri solist. Koduteatris debüteeris laulja
Tšaikovski ooperis „Jevgeni Onegin“, õnnestunud roll avas talle uksed
Euroopa ooperimajades, muu hulgas on ta laulnud „Estonias“ Giorgio Germonti.
Klaudia
Taevi konkursil pälvis ta 2005.a. III preemia.
2009.a. osales Athanaeli rollis Prom-Festi Massenet’ „Thais“ ooperilavastuses. Käisin seda vaatamas.
2009.a. osales Athanaeli rollis Prom-Festi Massenet’ „Thais“ ooperilavastuses. Käisin seda vaatamas.
Alex
Kim on sündinud 1984.a.,õppis laulmist Souli Riiklikus Ülikoolis ning 2014-2016
Hamburgi Muusika- ja Teatriakadeemias. Debüteeris Hamburgi Linnateatris
2016/2017 hooajal Wagneri ooperites „Tristan ja Isolde" ja „Lohengrin“ning Straussi
ooperites „Salome“ ja „Varjuta naine“.
Järgmisel
hooajal hakkab laulma Nürnbergi Linnateatris.
2015.a.
võitis Klaudia Taavi Konkursi, kus oli ka publiku lemmik.
2016.aastal
võitis Ravello Rahvusvahelise konkursi, Gustav Mahleri konkursi ning sai II
preemia Cappucilli rahvusvahelisel konkursil ja Nürnbergi meisterlauljate
konkursil.
Sirvisin Klaudia Taevi konkursil 2017 a II vooru jõudnud osalejate nimekirja ja leidsin sealt ka kaks Eesti lauljannat- Olga Zaitseva ja Mirjam Mesak. Veel jõuaksin 12. mail toimuvale finaalkontserdile- tuleviku hääli kuulama.
Ooperi
lavastaja Anu Lamp on lähenenud ooperile teisiti kui traditsioonilised
lavastused-ooperi tegevus toimub tänapäeval. Violetta on kaunis ja siresäärne
neiu, kelle hukutavad narkootikumid. Kaunase Riikliku muusikateatri koor
etendab paraja läbu.
Olin
esimesest noodist alates lummatud Violetta osatäitja Anna Denisova kaunist
häälest. Alfredo Alex Kimi esituses mulle muljet ei avaldanud. Alfredo pole
mulle vist üheltki etendusest eriliselt meelde jäänud, käesolev oli minu jaoks viies kord „Traviatat" vaadata. Taas üks selline ooper, peale „Carmeni“,
mida võib lõpmatuseni vaadata ja kuulata.
Ilya
Silchukovi laulis Giordano Germont’i - meeldis mulle samuti, huvitav ja sügav
bariton.
Etenduse
mõte jõudis minuni, küllap ka tänu sellele, et jõudsin enne läbi lugeda kavast
lavastus kunstniku, Madis Nurmsi, sõnad: „Kirjeldades
lavastuse kujundikeelt, tuleks alustada sellest, Verdi ise tahtis, et „Traviata“
oleks väga tänapäevane ooper- ta ei kirjutanud seda ju mitte ajaloolisele ainesele
toetudes , vaid oma kaasaegse –Alexander Dumas noorema näidendile. Toonane
tsensuur lasi aga kaasaegsuse idee põhja
ning ooperi tegevus tõsteti helilooja meelehärmiks sajand varasemasse aega.
Minu jaoks sai lavastuse
keskseks kujundiks ilu kaduvuse teema. Eriti traagiline on kehavõlude
kahvatumine ja kuhtumine Violetta, kui müüdava naise puhul- kui su väärtust
hinnatakse ainult välise ilu põhjal, on selle kaotamine erakordselt valus.“
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar