Iga
aastane kevadkontsert Estonia kontserdisaalis. Valetaksin kui ütleksin, et käin
Ellerheina kontserdil armastusest koorimuusika vastu. Käin sellepärast, et mu
tütretütar seal laulab. Pigem võin öelda, et tänu Ellerheinale olen õppinud
kuulama ja hindama koorimuusikat.
Iga
aastaga on kontserdid paremad, ma ei
mõtle laulu poolest, lauldud on alati hästi. Aga järjest enam on lisandunud
mängulisust ja lavalist liikumist. Kui varem esinesid koorid järjekorras: mudilas-, laste- ja tütarlaste
koor, siis seekord oli kava segipaisatud ning laulsid ka Ellerheina
ühendkoorid. Nii oli huvitavam.
Minu jaoks on kirsiks tordil ikka olnud
tütarlastekoori esinemine oma keerulise repertuaariga.
Nii
seekordki. Kaunilt kõlasid Felix Mendelssohn –Bartholdi „Kolm motetti“.
Huvitavad
on Pärt Uusbergi „Kolm Miniatuuri“ (pühendatud Tiia-Ester Loitmele) Doris Kareva
kaunitele sõnadele. See esitus kõlas maagilisena, põimusid laul, sosin ja ümin.
Külalisdirigendi
Timothy Fitzpatricku juhatusel kõlasid Ameerikast pärit vaimulikud laulud:
gospel ja spirituaal.
Kevdkontserdil
saadab Ellerhein teele lõpetajaid. Mitmed neiud on kooris laulnud 11 aasta
järjepanu. Selle ajaga juba tekib midagi. Tekib Ellerheina vaim nagu ütles oma
kõnes koorivanem Loona Riia, et Ellerheina füüsiline osa on alati noor ,aga
tema vaim on vana, ühendab endas kõiki, kes 60 aasta jooksul siin laulnud.
Lõpulaulu
,eesti rahvaviisi , mille seadnud, koori asutaja Heino Kaljuste, „Tütre tänu“
laulsidki koos koorid laval ja vilistlased saalis.
Siia
riputan tütarlaste koori esituses Veljo Tormise „Käsikivimängu“, väga mõjus
esitus.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar