12. august 2014

Margaret Atwood ja teised naiskirjanikud

Margaret Atwood.
"Maitsev naine"
Tõlkinud Urve Hanko
Toimetanud Maarja Ojamaa
Eesti Raamat
Sari „Armastavad naised“
320 lehekülge.


Seekord juhtus nii, et  võtsin raamatukogust raamatu, mida olin varem lugenud. 
Vaatasin , et ohhoo!, Margaret Atwood, mida mul pole. Aga juba teisel lehel tundus tuttav, kusagil 10.-ndal olin enam-vähem kindel ja 30.-ndal panin raamatu kõrvale. Sorisin oma vanades lugemipäevikutes  ja leidsin. Loetud 2012. aastal, tärnidega tähistamata, mis tähendab, et mulle ei meeldinud. Küllap sellepärast ei jäänudki meelde. Tegelikult on Margaret Atwood mu lemmiknaiskirjanik.
„Maitsev naine“ on  Margaret Atwoodi esikromaan, mis originaalis ilmus 1969. aastal.
Eestikeelsel trükisel on nimetatud kõik Margaret Atwoodilt seni Eesti Raamatus ilmunud teosed:
„Teenijanna lugu“, 1993
„Röövelpruut“, 1997
„Pinnaletõus“, 1998
„Alias Grace“, 1999
„Pime palgamõrvar“, 2001
„Leedi Oraakel“, 2005
„Ebakõlad“,2008
„Uputuse aasta“, 2010
Et loetelu oleks täielik, lisan siia ka teiste kirjastajate poolt välja antud raamatud
„Kassisilm“  Varrak,  1997
„ Penelopeia“  Eesti Päevaleht, 2006
„Moondatute laulud“ Eesti Keele Sihtasutus, 2003
„Tantsutüdrukud „ Perioodika, 1987

Kõik raamatud kenasti minu kodusel raamaturiiulil ootamas, millal nad  uuesti kätte võtan.
Minu lemmikud sellest loetelust  on:
„Kassisilm“
„Pime palgamõrvar“
„Alias Grace“.
Margaret Atwood on võrratu jutustaja. Kuigi ma ulmet  meelsasti ei loe, meeldisid "Teenijanna lugu" „Orüks ja Ruik“ ning „Uputuse aasta“  väga. Küllap seetõttu, et Atwwodi ulme on selline feministlik ulme.

1939.aastal sündinud Margaret Atwood 2006.aastal.
Eestis on Margaret Atwood tõenäoliselt tuntuim Kanada kirjanik. Raamatu "Pime palgamõrvar" eest sai ta 2000.a. Bookeri preemia. 







2003. aastal  olen ma lemmiknaiskirjanikud edetabelisse seadnud.
Edetabelit juhib Margaret Atwood ning edetabel oli selline.
  1. Margaret Atwood
  2. Doris Lessing
  3. Iris Murdoch
  4. Erika Jong
  5. Patricia Cornwall
  6. Frances Mayes
  7. Pearl S. Buck
  8. Jeanette Winterson
  9. Aleksandra Marinina
  10. Edit Wharton
  11. Margaret Laurence
  12. Muriel Spark
  13. Siri Hustved
  14. Marguerite Duras
  15. Camille Laurens 

Oli mul elus selline eriti feministlik periood, et lugesin ainult naiskirjanike raamatuid.
Mõtlesin, kas praegu lisaksin loetellu veel kedagi. Jah, lisaksin Anne B.Radge  ja
Karin Alvtegeni, ka Sofi Oksaneni. Ära võtta ei taha otseselt kedagi, aga Frances Mayese paigutaksin tunduvalt allapoole.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar