19. detsember 2015

Kaks kontserti detsembris


Kaks kontserti,  neist esimesel ma ei käinud.

04.12.2015  esines  Jõulujazz 2015  raames  Nordea Kontserdimajas Portugali fadista Ana Moura.
Mul on väga kahju, et sellele kontserdile ei jõudnud.
Kes kord on fadot kuulma jäänud, see jääbki. Fado on muusika ,mis räägib hingekeeli.
Plaadi pealt oli lauljanna tuttav mulle minu teisest Portugali reisist.  Väikeses kõrvalises maapoes oli müügil väga palju fado plaate. Seekord oli mul kodutöö tegemata ja ükski nimi ei kõnetanud.  Valisin plaadi laulja näo järgi, kassas  küsisin, kas on ka hea plaat. Katkiste hammastega keskealine naine tõusis kassast,  tuli minuga riiulite vahele,  otsis välja Ana Moura plaadi ja ulatas naeratades mulle: see on kõige parem. Ja nii ongi. Plaat ,mille kaasa tõin , pole mind veel ära tüüdanud.

Üks laul sellelt plaadilt: Primeira Vez





Teist  kontserti kuulasin sel nädalal. Üllatusesineja Sloveenia  noortekoor „Perpetum Jazzile“ http://perpetuumjazzile.si/

Koor asutati 1983.a üliõpilaskoorina. Koor interpreteerib laule igas stiilis: popist- dzässini ja tõsise muusikani. Peamiselt a capella, põhiline muusikainstrument on hääl, mida suurepäraselt  valitsetakse. Näiteks äike koori „esituses“  – võimas. Tallinnas oli siiski mingi rütmimasin ka  saateks . Kooris on 47 liiget, minu kontserdil oli laval 28 lauljat.
Eriomane koorile Perpetuum Jazzile  on see,et iga laulja kooris laulab oma isiklikku mikrofoni- milline koostöö on selle taga. Lisaks veel lavasõu ja liikumine ning elamus on tagatud.

Pean märkima, et Youtubes pole see esitus nii meeliülendav ja võimas kui originaalesitus laval. Aga nii on kahjuks alati.

Perpetuum Jazzile - Stand by Your Man

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar