24. detsember 2015

Tütarlastekoor "Ellerhein" jõulukontsert Niguliste kirikus

Tütarlastekoori Ellerhein jõulukontsert

19.detsember 2015 Niguliste kirik

Dirigent Ingrid Kõrvits

Orelil Kadri Toomoja

Kaastegevad Maarja Nuut Viiul ja vokaal

Tanel-Eiko Novikov (kellamäng)





Mulle meeldis enim kontserdi esimene pool  Orlando di Lasso kõlas Nigulistes suurepäraselt, tõusis kõrgele kaarte alla, nii ilus, et pisarad tulid silma.

Kaasatud noored andekad instrumentalistid. Maarja Nuudi musitseerimise kohta öeldakse kavas nii- Oma loomingus otsib ta ärksa ja lõdvestunud seisundi tasakaalu: „See seisund on ilmpulss, millest sünnib muusika ja tahtmine pikendada hetkesolekut, keskendumist, mis muudab mu pilku, kõrva ja tajuviisi. Siin on alati „praegu“ ja vanad pillilood sama värsked kui kohapeal ilmunud improvisatsioon“.
Viiuldaja ja laulja, kes toetub oma muusikas pärimusele ning põimib loomingus traditsioonilisi tantsulugusid, laule ja jutte live- elektroonikaga.
Huvitav, aga mitte päris minu muusika. Minu lapselaps, kes Ellerheinas laulab ja tänu kellele ma neil kontsertidel käin, ütles Maarja Nuudi muusika kohta: "Vägev, väga meeldib." Kontsert lõppes helehäälse "Püha ööga".
Täna õhtul kõlas sama laul minu kodukirikus. Seegi oli kaunis ja kaunis oli vana puukirik, ehtsad küünlad kuusel ja lühtrites. Kõik see kokku tõi jõulutunde, pole lund ja valget maad vajagi.
Kodus lehitsesin raamaturiiuli juures luulekogusid ja otsisin kõige ilusamat jõululuuletust.
Ei leidnud ühtegi teist, kui see Anna Haava luuletus, mille juba 2013. aastal blogisse panin.
"Su südames nüüd pane
Kõik küünlad põlema
Ja ära pimedusel'
Sääl aset anna sa.

Kes oled kurb ehk haige,
Sa looda, kannata!
Ja usu, valukarik
Saab viimaks tühjaks ka.

 Ei igavest' või kesta
Ei ükski oht, ei õnn;
Ning sagedast' su valu
Sull' õnnistuseks on.

Su südames nüüd pane
Kõik küünlad põlema
Ja ehi oma hinge
Sa taevarahuga!"



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar