„Ema“
Lavastaja:
Kadri Kõusaar
Stsenarist:Leana Jalukse
Osatäitjad:
Tiina
Mälberg
Andres
Tabun
Jaak
Prints
Andres
Noormets
Jaan
Pehk
Siim
Maaten
Rea
Lest
Tutvustusest:
“Ema” on põnevikuline lugu
unistuste püüdmiseks tehtud tormakatest otsustest, mille tagajärjed jäävad
unistajaid end veel tükiks ajaks meelde tuletama.
Filmi keskmes on tulistamise
tagajärjel koomasse langenud täiskasvanud poja eest hoolitsev naine, kes seisab
silmitsi terve väikelinnatäie inimestega, kes üritavad tema pojaga juhtunu
mõistatust lahendada.
Aga ühes Eesti väikelinnas, kus
kõik teavad kõiki ja kõike, välja arvatud seda, mis toimub neil otse nina all,
võib ka maailma kõige kohmakam kuritegu jääda lahendamata.
Muljed
on värsked ja tunded kinost väljudes vastuolulised. Esmane mõte oli,
et olen end määratlenud järjekorras: naine, abikaasa, ema. See on vale,
tegelikult ma ei tunne nii. Võin ju mõelda,
et mina olen kõige tähtsam, kuid tegelikult on järjekord vastupidine. Mis ka ei
juhtuks, on minul nagu enamusel naistest lapsed
esikohal.
Kiidaksin
Tiina Mälbergit ema Elsa rollis. Eesti Naise jaanuari numbris ilmus näitlejannaga intervjuu, väga hea lugemine.
Minul
on enda arust selge, mis filmis juhtus, ikkagi pikaajaline krimikirjanduse lugemise kogemus. Läbinisti
krimilooks ei saa filmi aga nimetada, sest vihjeid on vähe, võimalikus lahenduses on ebaselgust
ja mõneti ebaloogilisust. Vihjed on varjatud, nende püüdmiseks peaks filmi veel
kord vaatama. Sama stsenaariumi pealt oleks võinud üles ehitada "Midsomeri
mõrvade" episoodi (kui lisada ohvreid). Nimetaksin
filmi draamaks kriminaalsete sugemetega, sest kuriteo lahendamine ei ole
eesmärk.
Draamana
on film väga hea. Väga hea stsenaarium, karakterid üdini eestlaslikud, esmakordselt tabas see tunne mind avastseenis, kui Elsa turul viibis: „hea küll, ma võtan“). Nõrgad mehed ja eesmärgikindlad naised. Hästi tabatud keskmise
eestlase elulaad ja olme. Mind hämmastas EE filmitutvustusest loetud "suhteliselt
vaene perekond“. Vaesus väikelinnas ja maal on
ikka midagi hoopis muud.
Film
ei veni ega torma.
Kuna avalikus ruumis ei ole aus filmi puänti reeta, siis siis ei saagi ma sellest filmist rohkem kirjutada. Ma soovitan seda filmi väga.
Filmi
lõpus ei tasu vaatajal tormata kedagi hukka mõistma. Kerge on hukka mõista, raske mõista. Ja lõpusubtiitrite ajal tasub saalis püsida- saateks Vaiko Epliku imeilus laul "Liblikas" Jaan Pehki esituses.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar