29. september 2016

Linus Jonkmann "Introvert"

Olen introvert. Kapist tulin välja pärast  Susan Caini raamatu  „Vaikne jõud“    
Susan Cain "Vaikne jõud"
  
lugemist. Nimetasin raamatu
 introvertide piibliks.

Linus Jonkmanni raamat „Introvert“ oli ka hea lugemine, täis mõtteainet, häid ütlemisi, rõõmsat äratundmist ja arusaamist. Arusaamist sellest, et tööl tegelen falsifikatsiooniga. Olen introvert, kes teeskleb, et on ekstravert. Amet lihtsalt eeldab seda. Sellest siis on tingitud minu mõtted, et kui lõpetan töötamise, saan taas iseendaks ja olen mina ise.  

Loetu haakub eelmise  raamatuga „Täpne toon“ Bill McGowan ja Alisa Bowman "Täpne toon". „Introverdis“ saab lugeda peatükke kõnepidamisest ja avalikust esinemisest: „Kas ekstravertidel on oraatoriainet?“;“ „Spontaansest kõnest“; „Introverdist kõnepidaja –kas enesehävituslik käitumine?“. Selgub, et täiusliku kõne võivad pidada nii ekstraverdid kui introverdid, erineval moel. Autor peatub sellel teemal pikemalt.
 „Spontaanse kõne ettevalmistamiseks läheb kolm nädalat“.
Winston Churcill

Raamatus arutletakse teemal, kas  introvertsus on puue, avaldatakse ka sellist arvamust. Õnneks jagunevad inimesed ekstravertsuse –introvertsuse skaalal ühtlaselt ning on vähe neid, kes paiknevad puhtalt skaala otstes.

Raamatu lõpus on mitmeleheküljeline test, mis aitab määratleda, kus sa introvertsuse-ekstravertsuse skaalal asud. Mina seda ei teinud.  Juba esimesel lehel vastasin järgmisele küsimusele õigesti.
Kas oleksid kaks nädalat järjest vahetpidamata meelsamini
A.   Üksinda
B.  Koos tuttavatega
Loomulikult üksinda… koos raamatuga. Loodetavasti ei riku raamat mu tulemust.
Seejuures arvan, et ka ekstraverdid valivad sellise küsimuse asetuse puhul, tutavad või üksinda, et on üksinda.

Autor omasõnutsi soovib raamatuga aidata neid inimesi, kes on kaotanud oma introvertse poole.
Kellele raamat sobib?  Arvan ikka, et introvertidele endile. Kuigi iga peatüki lõpus on  peatüki kokkuvõte  ekstravertide jaoks, ei usu ma, et ekstraverdid viitsiksid midagi muuta oma käitumises või lugeda raamatut selleks ,et introvertidega paremini suhelda ja arvestada. Ma ise ka, sel ajal kui ekstraverti teesklen. Aga hea raamat emadele-isadele ja abikaasadele, et oma lapsi/abikaasat  paremini mõista ja nendega suhelda.
Linus Jonkmann
„Introvert.
Hääletu revolutsioon“
Rootsi keelest tõlkinud Evelin Tamsalu
Kirjastus „Pegasus“ 2016

260 lehekülge

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar