14. juuli 2017

"Omade vahel" Ohtu mõisa tallisaalis

Alan Ayckbourn
„Omade vahel“
Kell Kümme - projektiteater
Tõlkija: Meelike Palli
Lavastaja: Roman Baskin
Kostüümikunstnik: Anu Lensment
esietendus 13. juuli 2017 Ohtu mõisa tallisaalis

Osades.
Roman Baskin- Dennis
Maria Peterson- Vera, tema naine
Ita Ever- Marhorie, Dennise ema
Alo Kõrve- Neil
Hilje Murel- Pam, Neili naine


Abieluline olmekomöödia. Teemaks peresuhted ning vaimne vägivald.
Alan Ayckborni nimetatakse kavas tema majesteet komödiant.
Alan Aycckborn ise komöödiast „Omade vahel“ (samuti kavast)- „Ma ei istu kunagi laua taha, et kirjutada sünget näidendit. „Omade vahel“ Vera üllatas mind. Kavatsesin kirjutada mehest, kes on erakordselt kena ja sõbralik ja keda kõik kadestavad… ja siis nägin ma silmanurgast tema naist, ta astus sisse, teetass käes, ja oli lihtsalt kokku varisemas. Ja ma mõtlesin, oot, mis temaga toimub?“


Autor balansseerib ohtlikult komöödia ja tragöödia piiril. Mis saab aga siis, kui üks näitleja mängib komöödiat ja teine tragöödiat. Tragikomöödia, ma arvan.
Roman Baskinilt on väga hea komöödia osatäitmine. Maria Petersonilt peenhäälestusega traagiline osa. No ja Ita Everi ämm on hirmuäratav, jumal hoidku sellise eest- ajab küll naerma, aga tekitab õudu. Hilja Mureli kiimas meeleheitel koduperenaine kaldub jälle komöödiasse. Alo Kõrve abielumees on traagiliselt sassis abielumees.
Näidendi teemal abikaasaga rääkides arvasin, et eesti naistega nii ei juhtu- nad kas lasevad mehe juurest jalga või löövad ämma maha. Aga vaimse vägivalla teema on siiski aktuaalne, see ei ole üksnes naiste probleem ja seda ei kogeta  üksnes abielus. Vaimset vägivalda tuleb ette koolis, tööl, vanemate ja laste suhtes.
Kavas on empaatiast ja vaimsest vägivallast kirjutatud pikemalt.

Minu arvates parim osatäitmine Maria Petersonilt, komöödia jäi minu jaoks tema Vera varju. 

Naljakas oli ja naerda sai, aga natuke igav ja ettearvatav oli ka. Komöödiad pole minu teema, kuigi südamest naerda teatris armastan minagi ja seda on ette tulnud. Oleksin poole etenduse pealt ära tulnud, aga jäin, et nautida näitlejate mängu.
Võib-olla ei oska ma lihtsalt komöödiat nautida.  Proovin veel! Ohtu mõisas saab vaadata sel suvel veel üht Alan Aycbourni komöödiat „Magamistubades“. Minul on pilet olemas. Lähen vaatama  ka F. Zelleri  komöödiat „Tõde ehk valetamise meistriklass“. Avastasin, et autor on sama, kes kirjutas „Isa“, mida vaatasin „Theatrumis“.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar