Jagan
end palgatöö, aia, köögi, kultuuriürituste ja lugemise vahel.
Loetelusse
peaksin lisama veel vanaema kohustuste täitmise, aga sellega tegelen
nii kiduralt, et pole märkimisväärt.
Blogipidamisega
ka hiilata ei saa, hea kui jõuan kõik lühidalt kirja panna.
Selle
suve etendused
Pärnu
teater Endla
Hugo
Raudsepp
„Vedelvorst“
Esietendus
Pärnu teatris Endla 01. juunil 2018.
Lavastaja
Ingomar Vihmar
Kunstnik
Illimar Vihmar
Mängivad: Sander Rebane, Carmen Mikiver, Jaan Rekkor,
Sten Karpov, Ireen Kennik, Fatme Helge Leevald ja Lauri Mäesepp
Sellises iseloomuga nimega talus - Näsnäruda Laisavere kroonuvallas elab
vanaperenaine Mari (Carmen
Mikiver) oma pojaga (Sander Rebane).
Sander on terve noor mees, kes
talupidamises kaasa ei löö ja kelle meelistegevuseks on pikutamine ja magamine. Oma tegevuse
õigustamiseks on noorperemehel huvitav filosoofiline selgitus. Tahtsin seda
Hugo Raudsepa näidendiraamatust üles otsida, aga ei leidnud raamatut
riiulilt nii kiiresti.
Ühel
päeval tuleb tallu Ristmetsa peremees Tanel (Jaan Rekkor), koos tütre Tiiuga
(Fatme Helge Leevald) ja toob kaasa teate: noorperemehe Kustavi ristiisa Sarve Mats on
surnud ja jätnud oma ristipojale Kustavile suure päranduse. Pärandus on aga
seotud vembumehest pärandaja tingimusega, mis vanaperenaist Marit rõõmustab,
noore Kustavi elu aga keeruliseks teeb- päranduse saab Kustav ainult siis, kui
toob majja naise ja järelkasvu oodata on. Sestap tõigi sõnumitooja Ristimetsa
Tanel oma viiest tütrest noorima kaasa. Siit see lugu kerima hakkab, omajagu nalja ja naeru
vaatajale ning mõtlemisainetki. Kustavi sügavamõttelised avaldused annavad ainest - tänapäeval oleks noormees slow life liikumise eest-vedaja. Olgu öeldud, et näitlejad on laval tänapäevastes rõivastes ning see+ 30-ndate kõnepruugi kontrast lisab etendusele huvitava dimensiooni.
Ega
Kustav ise oma ülesandega toime tulegi, tema poeks põõsa varju tukkuma, aga
just siis tormavad talle appi sulane Joosep (Sten Karpov) ja teenijatüdruk
Maali (Ireen Kennik). Õnneks on Ristmetsa Tiiu hakkaja neiu, kes sulaste omakasupüüdlikud plaanid läbi näeb ja segi lööb. Nii et lõpp hea
kõik hea.
Väga
hea rolli teeb selles näidendis Sander Rebane, panime abikaasaga teda positiivselt
tähele eelmise aasta suvelavastuses
„Säärane mulk…“ ja olime sel aastal taas meeldivalt üllatunud. Näitleja on osas ehe ja usutav, oma siiruses
sümpaatnegi, kuigi sellest venivillemit oma kodus ei salliks, ning väga hea diktsiooniga. Carmen Mikiver oli
ilmselgelt vanaperenaise jaoks liiga noor ja eriti siis, kui ta üritas rääkida nagu vana naine, ei olnud teda saali hästi kosta.
Sander
Rebane oli meie lemmik sellel etendusel.
Rakvere
teater
Brian
Friel
„Lõikuspeo
tantsud“
("Dancing
at Lughnasa")
Tundeline
draama / suvelavastus Arkna mõisa karjalaudas
Esietendus
14. juunil 2018 Arkna mõisa karjalaudas.
Lavastaja
Eili Neuhaus
Tõlkija
Joel Sang
Kunstnik Reili Evart
Liikumisjuht Helen Solovjev
Muusikud Liisa Lehtpuu, Miina Roost, Ulrika
Saar
Mängivad:
Liisa Aibel, Ülle Lichtfeldt, Silja Miks, Anneli Rahkema, Natali Väli, Märten
Matsu, Peeter Raudsepp, Tanel Saar (VAT Teater)
Kõige
lühema ülevaate annab teatri koduleht:
„Lõikuspeo
tantsud” on südamlik lugu 1930ndate Iirimaa väikeses külakeses elavast
perekonnast. Viiel õel tuleb vaestes oludes ja konservatiivses ühiskonnas iga
hinna eest hakkama saada. Nad elavad koos oma venna Jackiga, kes on äsja
naasnud Aafrikast, kus töötas 25 aastat misjonärina. Vallaslapsena sündinud
Michael Evans meenutab ühte erakordset suve, kui lõikuspeo aegadel külastas
tema ema ja tädisid ootamatult tema isa Gerry Evans.
Viis
õde ja meeltesegaduses vend, abieluväline laps, maakonna kauneim kavaler,
esimene raadio ja kogukonna traditsioonid, uskumised ja lõputu igatsus.
Viiest
õest kõige vanem õde (Ülle Lichtfeldt) töötab õpetajana ja on pere toitja. Temas
ainult kuiva vanatüdrukust pedagoogi
näha oleks Ülle Lichtfeldi kui näitleja alahindamine. Kuigi kibestunud pedagoog tuleb näitlejannal suurepäraselt välja, on rollis ka naise
kibestumust kadunud elu ja luhtunud
armastuse pärast, mis eriti valusalt lööb välja tantsustseenis. Anneli Rahkema on lõbusa ja nalja armastava Maggie rollis. Natali Väli on õdedest kauneima
ja noorima Agnese osas. Liisa Aibel mängib
arengupeetusega, nagu nüüd öeldakse,
õde Rose’ ja teeb seda suurepäraselt. Silja Miks on vallaslapsega õde Christina. Laval on ka kolm meest- Christina poeg Michael (Märten Matsu) jutustaja ja meenutaja
rollis. Vend Jacki osas Peeter Raudsepp ja Michaeli isa Gerry Evansi osas Tanel Saar.
Ega
sellest head ei saa tulla - 5 igatsevat naist, üks vahest harva ilmuv vallasisa ja Aafrikast tagasi pöördunud segipööranud
jumalasulane. Ehk nagu ma ühest arvustusest lugesin 5 naist ja kaks lollakat
meest.
Nii
ongi. Etendus ei ole nii kaasakiskuv kui
enimmängitud Iiri autori Martin McDonaghi lood, kuid mulle meeldis. Viie õe
tantsustseen mängupaika seatud pöördlaval
oli üks viimase aja tundelisemaid tantsustseene, mida ma olen teatris näinud.
Kas muusika, valgus, naised, kuigi keegi neist ei ole kutseline tantsija või kõik kokku-igatahes minul tõusis klomp kurku ja ajas
kananaha ihule.
Abikaasa
ütles, et rohkem naistetükk ja et midagi head ei saagi välja tulla kui 5 naise
peale vaid üks mees.
Kõige
reljeefsemalt olid tugevad naised ja nõrgad mehed välja toodud minu selle suve kolmandas
suvelavastuses.
Sellel
etendusel olid esitatud enam –vähem kõik
eesti mehe tüüpkujud:
- 40 aastane elab ema juures maakohas, joodik, aga hea südamega;
- Naisest vähem haritum, sõnakehv tubli töörügaja;
- Iriseja, kes pole rahul maailma ega riigikorraga, vingub ja viriseb kõige kallal;
- Noor mees, käib Soomes tööl (kalevipoeg)
- Noor mees, käib koolis, nutisõltlane.
- Poliitik, endast väga heal arvamusel.
Etendus,
millest ma kirjutan on
Eesti
Draamateater
Andrus
Kivirähk
„Isamaa
pääsukesed“
Lavastaja
Priit Pedajas
Muusikalised
kujundajad Tõnu Kaljuste ja Tõnis Kõrvits
Kunstsnik
Pille Jänes
Esietendus
15. Juunil 2018 Keila Kultuurikeskuse saalis.
Eesti
Draamateatri ja Nargenfestivali ühistöö kuulub EV 100 teatrisarja „Sajandi lugu“.
Mängivad:
Ülle Kaljuste, Marta Laan, Viire Valdma, Maria Klenskaja, Ester Pajusoo, teele
Pärn, Tiit Sukk, Christopher Rajaveer, Tõnu Oja, Taavi Teplenkov, Tõnu Kark ja
Karmo Nigula.
Teatri
kodulehelt: Eesti Vabariik saab
100-aastaseks ja sel puhul otsustab näitering "Virmaline" tuua lavale
Vabadussõjale pühendatud muusikali "Isamaa pääsukesed". Paraku pole
Eesti elu saja aasta jooksul kuigi palju muutunud: kui tollal ei viitsinud
mehed sõtta minna, siis nüüd ei viitsita teha näitemängu. Seega peavad tublid
naised kogu koorma endi õlule võtma ja ise juubeli tähistamisega toime tulema.
Tore
jant- nalja saab ja naerda saab. "Vabadussõjast ja Vabariigi 100. aasta-päevast on
palagan tehtud",
ütles abikaasa ja üks teine mees ka. Mina aktsepteerin, et kõiki
sündmusi võib vaadata mitme kandi pealt ja erinevast vaatenurgast ja kui kedagi
etendusega häbimärgistatakse, siis on need eesti mehe tüüpkujud. Õnneks tegi seda meesautor ja eks nad ole selle ära ka teeninud. Teine mees pahandas veel,
et eesti näitlejate paremik on pandud palagani tegema ja janditama. Mina
usun, et näitlejad tundsid n.ö. rahva sekka minekust
ainult rõõmu, see paistis nende lustivast mängust.
Millal viimati sai teatris südamest naerdud - mina naersin Rakevere teatri „Hullemast hullem“ etendusel. Minu vestluskaaslased ei suutnud meenutada, millal nad viimati teatris nalja said.
Millal viimati sai teatris südamest naerdud - mina naersin Rakevere teatri „Hullemast hullem“ etendusel. Minu vestluskaaslased ei suutnud meenutada, millal nad viimati teatris nalja said.
Augustis
saab etendust veel näha Omari küünis Naissaarel ja Keila Kultuurikeskuses.
Keila Kultuurikeskus on 1956.a. valminud nõukogude arhitektuuri musternäidis,
nii seest kui väljast ja see on omaette vaatamsiväärsus.
Käisin
juunis ka ooperis – Milaano „La Scala“ ooperiteatris vaatasin Schuberti ooperi „Fierrabras
„ esietendust. Etendusel laulis arvestatavat Bolandi osa Lauri Vasar. Oli meeliülendav etendus, samuti esmakordne Milaano külastamine.
Lugesin
vähe:
Tiit
Pruuli „Minu maailm. Romantiku(te) heitlused“
Lee
Child „Kaotada pole midagi“
Jean-Luc
Bannalec „ Surm Pont-Avenis“
Bingeni
Hildegard „Valik kirju“
Kirjutasin
õpetaja Lauri õpetussõnade järgi: „Kui tervet rehkendust ei jõua, tee pool.“
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar