15. aprill 2016

Iris Murdoch "Must prints" Rakvere Teatris

Iris Murdoch 
„Must prints „
Armastus on püha

Lavastaja ja tõlkija Gerda Kordemets
Kunstnik Eugen Tamberg
Helilooja Markus Robam
Valguskunstnik Roomet Villau

Osades:
Hannes Kaljujärv (Vanemuine) - Bradley Pearson
Saara Kadak- Julian Baffin











Tarvo Sõmer- Arnold Baffin
Eduard Salmistu- Francis Marloe
Tiina Mälberg- Rachel Baffin
Ülle Lichtfeldt- Priscilla
Liisa Aibel- Christian.

Kui pärast raamatu ülelugemist  Iris Murdoch "Must prints" sõbrannaga vestlesime, selgus, et tema jaoks oli raamatus ka naljakaid kohti, minule seevastu oli kogu sisu ääretult tõsine, omajagu traagiline, vähemalt tõeline draama.
Üllatusime mõlemad Rakvere Teatri etendust vaadates. Lavastus rõhutas kõvasti koomilist  külge, laval toimuvat võib iseloomustada ka kui krimikomöödiat. Mitte just kõige kehvem  komöödia, aga kui oled enne raamatut lugenud, siis pettud.
Kõigile tegelastele on lisatud koomiline aspekt: Priscillast on saanud naljanumber. Purjus naine laval ajab vähemalt pool saalitäit naerma. Koomiline on Racheli ja Bradley „lembestseen“ esimeses vaatuses, raamatus minu jaoks pigem piinlikult hale. Nalja üritas teha ka Bradley II vaatuses oma „tantsudega“.
Minu jaoks labastas lavastus Iris Murdochi raamatu. Kergem oli ehk neil, kes raamatut lugenud pole, vaatasid kui seebiooperit. Kes lugenud pole, tõenäoliselt ei tõtta ka pärast etendust raamatut haarama.
Bradley osas ei osanud ma kuidagi Kaljujärve ette kujutada ja ega peale etendust olukord muutunud ei ole. Nagu vale-tsaar. Kes teine siis? Hoobilt mõtlen, et ehk Indrek Sammulit, kui ta oleks vanem. Või selline Meelis Rämmeldi tüüp- aga tema veel noorem.
Minu lemmikuks etenduses on Saara  Kadaku Julian, talle koomilist külge poogitud pole-siiras ja aus. 
Teine vaatus meeldis mulle rohkem, seal oli rohkem raamatust.

Ma olen pettunud, aga ainult sellepärast, et ootasin liiga palju. Ootasin raamatu dramatiseeringut, aga näidend on pärit nagu Disney raamatusarjast.

Mina nõustun pigem Pille-Riin Purjega:

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar