3. aprill 2017

W.G.Sebald "Pärast loodust"

W.G. Sebald
„Pärast loodust
Elementaarluuletus“
Eesti keele sihtasutus 2016
Saksa keelest tõlkindu Mati Sirkel.
92 lehekülge

Kaanel Düreri Melancolia“












Sebald on üks mu  vaieldamatu lemmikkirjanik, olen tema raamatud kodusele raamaturiiulile kogunud lootuses neid taaslugeda.
Mulle meeldib autorile omane tihe ja informatiivne tekst ja kirjutamise stiil. Tekstialuseid märkusi lugemata ja internetis surfamata ei ole võimalik Sebaldit lugeda. Ka meeldib mulle saksa kultuuriruum, kust algallikaid enamasti tuleb otsida. Siiski on mu lemmik Sebaldi raamatute hulgas "Saturni rõngad. Inglise palverännak".

Lk. 24
„Looduse ainuke eesmärk on järele proovida,
kui kaugele ta veel minna saab, võrsumine,
edasitriivimine ja sigimine,
ka meis ja meie läbi ja meie peadest tärganud
masinate läbi üheainsamas pahmas koos,
sellal kui meie taga langetavad haljad puud
juba lehti ja, nagu Grünewaldi maalidel tihti näha,
kõrguvad raaguspäi taevasse,
surnud oksi katmas sammaljalt alla tilkuv substants.
See must lind, kes toob pühale Antoniusele
tema kõrbepaika noka otsas leiba,
on võib-olla see meile ikka lähemale lendav
klaasist südamega lind, kelle kohta
üks teine viimsete päevad pühamees kuulutab,
et ta situb merre, nii et meri keeb tühjaks, et
maa vangub ja suur raudtorniga linn
seisab tules,
paavst kükitab paadis,
ja tuleb pimedus, ja
seal, kuhu langeb must kast,
katab maad kollane
ja hall tolm.

*Saksa renessansi maalikunstnik ja graafik Matthias Grünewald (1470. ja 1480. aasta vahel – 1528. ja 1530. aasta vahel), Isenheimi altarimaali autor.




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar