18. jaanuar 2016

2015. raamatuaasta kokkuvõte.

2015. aastal olen lugenud kokku 103 raamatut.

Ilukirjanduse vallas ei olnud just palju unustamatuid teoseid. Mitmeid pealkirju pidin kokkuvõtet kirjutama asudes avama, sisu ei meenunud.

Kolm parimat valisin välja ja järjestasin:
1. Haruki Murakami „1Q84“ 3. osa Haruki Murakami "1Q84"
2. Sheryl Strayed  „Metsik“ Sheryl Strayed. "Metsik"
3. Kjell Westö „Terendus 38“  Kjell Westö. "Terendus 38"

Murakami on vana lemmik, tõenäoliselt kõige lemmikum on „Kafka mererannal“ ja siis kohe „1Q84“. 2013 aastal ilmus Murakamilt uus romaan, mida eesti keelde kahjuks ei ole veel tõlgitud.
„Metsikuga“ on nii, et mulle meeldivad raamatud, kus peategelased end ületavad , proovile panevad, kannapöörde teevad. Sel põhjusel oleks edetabeli koha saanud ka Rachel Joyce“Harold Fry uskumatu palverännak“. Rachel Joyce "Harold Fry uskumatu palverännak" Aga valisin kolmandaks samuti kauaaegse lemmiku Kjell Westö. Oleksin võinud valida ka Javier Cercas’i „Salamise sõdurid“. Javier Cercas "Salamise sõdurid" 

Loetud eesti kirjanike raamatud järjestasin nii:
1. Märt Laur „Lahustumine“ Märt Laur "Lahustumine"
2. Andrus Kasemaa „Leskede kadunud maailm“Andrus Kasemaa "Leskede kadunud maailm"3. Mudlum  „Tõsine inimene“ ja „Ilus Elviira“ Mudlum. "Tõsine inimene."
Mudlum "Ilus Elviira. Burleskne jutustus"

Kui lugemise ajal mõtlesin Mudlumist kui parimast, mida 2015. aastal eesti keeles lugenud olen, tundub nüüd, et hea jutustamisoskuse kõrval on oluline ka hea sisu.

2015 aastal lugesin 4 "Minu sarja" raamatut. Kõik loetud olid head, küllap aitas meeldivusele kaasa see, et tundsin tõelist huvi just nende maade vastu.
Parim on Mart Normeti „Minu Tenerife“.Mart Normet "Minu Tenerife. Noor pensionär."

Aimeraamatuid lugesin palju ja häid, raske ritta panna. Olen raamatu usku ja ootan alati, et raamat mind tsipa targemaks teeb.
1. Jon Kabat Zinn „Sa oled alati kohal“Jon Kabat-Zinn "Sa oled alati kohal"
Selle raamatu ostsin pärast läbilugemist endale. On mu öökapil raamatuvirna peal, kui õhtul  lugemise lõpetan, löön selle raamatu suvalisest kohast lahti ja loen n.ö. lõpetuseks.
2. Susan Cain „Vaikne jõud“ Susan Cain "Vaikne jõud"
Raamat rehabiliteerib introverdid, kelle hulka pean ennast kuuluvaks. See raamat võiks mul koduses riiulis olla, toeks raskel hetkel.
3. David Perlmutter „Jahupea“David Perlmutter "Jahupea"ja Ann Fernholm  „Magus veri“Ann Fernholm "Magus veri"
Tõelised põnevikud, nende raamatute mõjul korrigeerisin põhjalikult oma toitumist.

3.Paula Hawkins „Tüdruk rongis“ Paula Hawkins "Tüdruk rongis"


Kui luua eraldi kategooria noorsooraamatutele, siis väga hea oli
 e . lockhart „me olime valetajad“. e. lockhart me olime valetajad
Aga ega ma noorsooraamatuid rohkem lugenudki.:)

E-raamatuid ostsin, aga ei lugenud.  Ootavad e-lugeris oma järjekorda, et kui kuhugi sõidan, siis lennukis hea lugeda.

2016 aastal  loen muudkui edasi.  Kõigepealt need raamatud, mis kodus järjekorda ootavad, siis need, mis lugemisnimekirjas, uusi ilmuvaid tahaks ka lugeda. Ootan ja loodan suurt ja sügavat lugemiselamust.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar