Eile käisin kolmandat
korda Ohtu mõisa tallisaalis näitemängu vaatamas.
Teine etendus oli
Joe Zelleri „Tõde ehk valetamise meistriklass“. Sellest tükist ei ole ma veel
kirjutanud, sest polnud midagi kirjutada. Mulle ei meeldinud. Kui õigesti
mäletan, on üleeelmisel suvel seda mängitud erinevatel lavadel, nii et küllaltki
äraleierdatud tükk. Minu huvi tekkis alles siis, kui nägin näitemängu autori Florian Zelleri näidendit „Isa“ Theatrumis. Sestap siis arvasingi, et on midagi huvitavat: prantslaslikult kerget ja elegantset. Kahjuks nii ei olnud kui just
prantslaslikuks mitte lugeda laval kriiskamist ja kätteringutamist. Isegi
naljakas ei olnud. Kujutasin kogu
etenduse vältel ette, kuidas lavalugu oleks lavastatud prantsuse filmis, neid
ju ikka nähtud.
Peaaegu oleksin teise
käigu ebaõnnestumise tõttu jätnud kolmandale etendusele minemata. Mõtlesin küll
rohkem Ohtu mõisatalli armsale kohvikule kui peale tööd autonina Ohtu mõisateele pöörasin: croissant suitsukalaga, kukeseene
võileib ja pits Vana Tallinnat kohvi kõrvale.
Eilne etendus A.
Aycbourni komöödia „Magamistubades“ on lavastaja suurepärane leid ja õnneks ei
kippunud ta ise mängima. Mitte, et mul midagi oleks Roman Baskini kui näitleja
vastu, aga pigem annaksin talle laval juba vanaisa rolli.
Tutvustusest:
4 paari, aga 3
magamistuba! On öö ja kõik paarid klaarivad keerulisi suhteid....samas
leidub alati üks paar, kes on justkui üleliigne, kes jääb kuidagi valel
ajal ja vales kohas teistele kaela peale või siis lihtsalt ripakile. Ise
nad seda ei taju ja miks nad peaksidki - neil on teineteisega nii
palju tegemist...
Niisiis on „Magamistubade“
laval kolm voodit. Äärmine, mõisatalli ukse poolt, on paari, mille moodustavad Kersti Kreismann ja Andrus
Eelmäe (eilsel etendusel, muidu vist Martin Veinmann) magamistuba.
Lava keskmine voodi
on Tõnu Kilgase ja Hilje Mureli magamistuba.
Viimane voodi on
Nele- Liis Vaiksoo ja Roland Laose magamistoas.
Voodite asetust võiks
meeles pidada kui saalis endale kohta valida. Kui tahta avaras kohvikus pehmel diivanil ka
istuda, siis peab õige varakult kohale minema. Eile igatahes oli saal puupüsti
välja müüdud, ka need küljepealsed kohad ukse juures, kust mulle meeldib
vaadata, siin on õhku rohkem.
Karl Kalmet ja
Piret Krumm viibivad vahelduvalt kõigis magamistubades.
Seega on laval
erinevas kooselu pikkusega paarid, sellest johtuvalt erinevad nende probleemid
ja suhted, vaated elule. Naerda saab, vahepeal saal rõkkas kohe üksmeelselt.
Näidendi tekst on teravmeelne ja vaimukas, natuke on seda tõenäoliselt kaasajastamisega
järele aidatud.
Kõigi näitlejate
mäng on nauditav. Kersti Kreismann oskab muidugi igast osast, teha sündmuse, seda
ka seekord. Pole vist vaja öelda, et vanuse järgi oli see paar meile abikaasaga
kõige lähemal ja arusaadavam, nii et rõõmsat äratundmist jagus. Andrus Eelmäe
sekundeeris oma partnerile hästi ja õnneks ei laskunud „Naabriplikasse“.
Väga meeldis mulle
ka teise voodi paar. Pole teist näitlejannat peale Hilje Mureli, kes nii hästi
sobiks leebe, õrna ja malbe naise rolli. (Selliseid naisi jääb elus ning näitemängudes järjest vähemaks, kõik on emantsipeerunud.) Tõnu Kilgase kohta võib öelda, et
armastaja rollis on ta jätkuvalt hea.
Ka etenduse noorte
näitlejate kohta jagub mul ainult kiidusõnu, meldivalt üllatas Nele Liis
Vaiksoo, keda teatrilaval nägin esimest korda. Kui ma, nagu ikka, etenduse tähe valin, siis
minu jaoks oli see Piret Krumm. Pole vahet, kas Draamateatri suurel laval või
suveteatri improviseeritud laval- nii vahetu, siiras ja ehtne, täiega kohal.
Seda etendust
julgen küll mõnusaks suve lõpu meelelahutuseks soovitada.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar