2. märts 2015

Erica Jong. "Võrgutades deemonit"

Erica Jong
„Võrgutades deemonit. Kirjaniku elust.“
Inglise keelest tõlkinud Kattri Ezzoubi.
Eesti raamat
Tallinn2009
207 lehekülge.






Sain nüüd läbi loetud kõik Erica Jongi eesti keeles avaldatud raamatud.
Ka see viimane meeldis mulle.
Esiteks juba sellepärast, et raamatu lehekülgedel kohtab mitmeid ameerika autoreid, keda olen lugenud. Kirjutasin üles ka mitmed nimed, kelle eesti keeles avaldatud teoseid võiksin lugeda. Näiteks  John Cheever „Skandaalne perekond“, ilmus sarjas „ XX sajandi raamat“ ja Howard Fast „Viimne piir“.  Nii ammu ilmunud, et ei mäletagi, kas olen neid lugenud. Raamat on nagu omalaadne kultuurilugu, autor kirjutab oma kohtumistest tuntud kunstiinimestega, näiteks Henry Milleriga.

Teiseks on raamat väga aus ja otsekohene autobiograafia. E. Jong kirjutab oma elust, abikaasadest, raamatute kirjutamisest, perekonnast kuni vanavanemateni välja, aga see ei ole tüütav. Kui võtaksin kokku kolm peateemat, mis raamatust välja tuua, siis oleksid need 1) seksisõltuvus; 2) alkoholi sõltuvus 3) raamatute kirjutamine.
Mulle meeldin Erica Jongi juures just see, et ta on olnud nii …. kuidas seda öeldagi …… „kadestamisväärselt elus“. Kui oma elus oled tasakaalukas ja alalhoidlik olnud, siis tulebki põnevust  teiste eludest otsida.
Leheküljel 125 leian laus :  „Pärast teatud punkti elus jääme valitud ameti lõksu ja teiste elude proovimiseks pole kuigi palju võimalusi.“  Eks vanuseks 60+ olen oma ametist mõnikord vägagi tüdinud. Aga alati, kui hakkan mõtlema, mida veel võiksin teha, siisi jõuan selleni, et ma ei oskagi midagi muud kui see, millega tegelen.

Erica Jong sündis 1942 aastal. Noore autorina nägi ta välja nii:



Lk. 165 kirjutas autor Julia Phillipsist, kellega nad teineteist raamatutes pilasid. Julia kirjutas oma raamatutes, et Erica näeb välja nagu MissPiggy. Mina muidugi ei teadnud midagi Miss Piggyst. Hakkasin guugeldama, vat selline on Miss Piggy:





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar