27. märts 2015

Tänasel teatripäeval.


Lõpetasin just  Eesti teatri aastaauhindade gala otseülekande vaatamise. Sel aastal toimus see  Rahvusooperis Estonia. 
Milline vaimustav vaatepilt: need, keda oleme harjunud tavaliselt laval nägema, sedapuhku pidulikuks sätitult saalis!

Õhtu parima nalja viskas  president Ilves, kes aasta uuslavastuse preemiat üle andes  kiitis, et milline tore ja ühtehoidev rahvas te olete, ma kujutan ette kui siin oleks saalitäis poliitikuid ja toimuks aasta parima poliitiku valimine…
Aasta parima uuslavastuse tiitli pälvis „Joobnud“ Theatrumis. 

Ei ole kahjuks näinud. Nii nagu ka paljusid teisi nomineeritud etendusi. Oi, kui palju rohkem tahaks teatris käia! Kui see teater vaid lähemal oleks…

Tänast Päevalehes ilmunud Veiko Märka artiklit meenutades, olen ma rohkem nummerdatud istekohtadega teatri külastaja, kuigi minu lemmikud 2014 olid just nummerdamata isekohtadega teatrist. Väga vahva artikkel, tasub lugeda!

Täna hoidsin pöialt Indrek Ojarile ja Ivo Uukkivile, mõlemale küll ühes ja samas kategoorias, kahjuks  kumbki auhinda ei saanud. Seevastu Anne Reemann sai, ta on õitsele löönud ja särab igas etenduses. 
Olen väga rõõmus, et Aarne Mikk sai aasta muusikaauhinna. Minu jaoks kehastab Aarne Mikk endas Estonia teatrit tervikuna.
Teine hea nali oli Rauno Elpilt, kes laulis „Don Carlosest“ aariat uute sõnadega. Laulis sellest,  kui raske on ooperis aariat laulda kui sa tead, et  igaühel on kodus plaat, kus sama aariat  laulab Hvorostovski ja iga kooripoiss kulisside taga arvab, et laulab sinust pareminiJa surra rahus ei saa, vähemalt kolm minutit peab enne laulma. 
Auhindu andsid kätte väärikad daamid: Ita Ever, Ülle Ulla, Leida Rammo, Viive Ernesaks, Jelena  Poznjak, lisaks Arvo Pärt, Saša Pepeljanov ja juba mainitud Toomas Hendrik Ilves.

Sai naerda, sai nutta ,nagu ütleks üks Andruis Kiviräha tegelane.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar