Veebruaris käisin kinos
vaatamas filmi „Ööloomad“.
Tutvustusest:
Oscari
nominent - parim meeskõrvalosatäitja (Michael Shannon).
* Kuldgloobuse võitja - parim meeskõrvalosatäitja (Aaron Taylor-Johnson).
Kaasaja ühe põnevaima filmitegija, Tom Fordi (A Single Man, 2009) painajalikult pingeline thriller "Ööloomad" kompab peenikest joont, mis eraldab armastust julmusest ja kättemaksu lunastusest. Oscari nominendid Amy Adams (American Hustle, 2013) ja Jake Gyllenhaal (Brokeback Mountain, 2005) kehastavad lahutatud abielupaari avastamas tumedaid nurgataguseid nii iseendi kui teise hinges.
Los Angelese kunstivahendaja Susan Morrow (Amy Adams) elab äärmiselt privilegeeritud, kuid hingeliselt sisutühja elu koos abikaasa Hutton Morrow’ga (Armie Hammer). Ühel nädalalõpul, kui Hutton on taas ühel oma järjekordsel ärireisil, saab Susan postipaki käsikirjaga. See on romaan pealkirjaga „Ööloomad“ ning selle autoriks tema endine abikaasa Edward Sheffield (Jake Gyllenhaal), kellega Susan pole juba aastaid suhelnud. Käsikirjaga kaasas on kiri, milles Edward väljendab soovi oma peatsel külaskäigul L.A.-sse Susaniga kohtuda. Üksi kodus asub Susan käsikirja lugema. Romaan on pühendatud talle, kuid selle sisu on vägivaldne ja ruineeriv, sündmustik valusalt isiklik ja allegooriline. Edwardi kirjutatust sügavalt mõjutatuna hakkab Susanile tahtmatult meenuma kõik see, mis minevikus nende vahel oli ning tema elus tehtud valikud saavad uue mõistmise valguses ümber hinnatud. Armastus, mis tundus olevat ammu surnud, lööb lõkkele ning selguvad tõelised kangelased nii elus kui fiktsioonis.
Veneetsia filmifestivali žürii eripreemiaga auhinnatud ja kriitikute üksmeelse kiidukoori pälvinud meistriteose kõrvalosades teevad võimsad rollisooritused ka Aaron Taylor-Johnson (Avengers: Age of Ultron, 2015) ja Michael Shannon (Revolutionary Road, 2008).
* Kuldgloobuse võitja - parim meeskõrvalosatäitja (Aaron Taylor-Johnson).
Kaasaja ühe põnevaima filmitegija, Tom Fordi (A Single Man, 2009) painajalikult pingeline thriller "Ööloomad" kompab peenikest joont, mis eraldab armastust julmusest ja kättemaksu lunastusest. Oscari nominendid Amy Adams (American Hustle, 2013) ja Jake Gyllenhaal (Brokeback Mountain, 2005) kehastavad lahutatud abielupaari avastamas tumedaid nurgataguseid nii iseendi kui teise hinges.
Los Angelese kunstivahendaja Susan Morrow (Amy Adams) elab äärmiselt privilegeeritud, kuid hingeliselt sisutühja elu koos abikaasa Hutton Morrow’ga (Armie Hammer). Ühel nädalalõpul, kui Hutton on taas ühel oma järjekordsel ärireisil, saab Susan postipaki käsikirjaga. See on romaan pealkirjaga „Ööloomad“ ning selle autoriks tema endine abikaasa Edward Sheffield (Jake Gyllenhaal), kellega Susan pole juba aastaid suhelnud. Käsikirjaga kaasas on kiri, milles Edward väljendab soovi oma peatsel külaskäigul L.A.-sse Susaniga kohtuda. Üksi kodus asub Susan käsikirja lugema. Romaan on pühendatud talle, kuid selle sisu on vägivaldne ja ruineeriv, sündmustik valusalt isiklik ja allegooriline. Edwardi kirjutatust sügavalt mõjutatuna hakkab Susanile tahtmatult meenuma kõik see, mis minevikus nende vahel oli ning tema elus tehtud valikud saavad uue mõistmise valguses ümber hinnatud. Armastus, mis tundus olevat ammu surnud, lööb lõkkele ning selguvad tõelised kangelased nii elus kui fiktsioonis.
Veneetsia filmifestivali žürii eripreemiaga auhinnatud ja kriitikute üksmeelse kiidukoori pälvinud meistriteose kõrvalosades teevad võimsad rollisooritused ka Aaron Taylor-Johnson (Avengers: Age of Ultron, 2015) ja Michael Shannon (Revolutionary Road, 2008).
Mulle film väga meeldis.
See oli ühtaegu armastusfilm ja närvekõditav thriller. Samas sundis see kinoteos vaatama endasse, arutlema selle
üle, kes sa oled ja kas sa oled õiges kohas. Film pani mõtlema elus oluliste
asjade üle.
Veebruaris olen läbi
lugenud järgmised raamatud:
Andrei Hvostov
„Šokolaadist prints “
Kirjastus Hea Lugu 2016
383 lehekülge
Olin endale lubanud lugeda rohkem eesti kirjanike teoseid
ning alustasin raamatuga, mis oleks pidanud mulle meeldima. Aga ei meeldinud
teps mitte. Raamat on hästi kirjutatud –
ladus ja mitmekesine sõnakasutus, kerge lugeda ja romaanile kohaselt saavad
kõik otsad lõpuks kokku seotud. Tõenäoliselt hakkas mulle vastu selle raamatu
sarkasm. Mart Kadastiku „Nüüd ma siis kirjutan“ pean dokumentaalromaaniks ühe
ajalehe tegemisest. Loetud raamat on pigem nagu … följeton ühe ajalehe tegemisest,
üliõpilasmalevast ja muust lähiajaloos toimunust. Koondab anekdootlikud lood lähiminevikust otseste vihjetega
konkreetsetele isikutele.
George Orwell
„1984“
Inglise keelest tõlkinud
Elias Treeman (varjunimi, mida kasutasid tõlkijad Tõnis Arro, Tiit Kusnets ja
Rünno Vissak)
Loomingu Raamatukogu 1990
nr.48-51
217 lehekülge
Otsustasin uuendada
tutvust ammuloetud raamatuga, sest jaanuaris lugesin, et nii USAs kui teistes
riikides on kasvanud huvi George Orwelli teose «1984» vastu, kuna kõik märgid
näitavad, et maailm on liikumas totalitarismi suunas.
Mõned aastad tagasi lugesin ajalehest, et Tai võimud teatasid,
et riiki reisivatel välismaalastel on keelatud sisse tuua George Orwelli
romaani «1984». Kuna mina reisisin Hispaaniasse , siis tundus raamat väga
sobilik kaasavõtmiseks. George Orwell (Eric
Arthur Blair) võttis osa Hispaania kodusõjast aastatel 1936-1937, millest
kirjutas suurepärast romaani „Kummardus Katalooniale“.
„1984“ vaimustas ja vapustas
mind taas, sealhulgas George Orwelli poliitiline ettenägelikkus. Viimati
lugesin raamatut siis kui ta LR-s 1990 aastal ilmus. Loomulikult ei saanud 1949.
aastal ilmunud raamatus kõike ette näha. Kuid 2017 aastaks on Okeaania
praktiliselt juba tekkinud ja pole teada, kuhu Ameerika Ühendriikide äärmuslik suunamuutus
võib arengud maailmas tüürida. Nii kaugel võiks ehk küüniliselt öeldagi:
huvitav aeg, kuid vaid niikaua kui muudatused üle ookeani ei jõua.
Maria
Duenas
„Õmblejanna
Madriidist“
Tõlkinud:
Mari Laan, Kristiina Raudsepp
Toimetanud:
Anu Liik
Toledo
kirjastus 2016
e-raamat
„Õmblejanna
Madriidist“ oli mu teine puhkuselektüür. Lugesin e-raamatut. Puhkusel tasub
e-luger igati ära, mõnus lennukis ja hotellitoas, kus valgustus eriti kiita ei
ole. Samas on mu paberraamatul lugemisel
alati kleepse ja märkme-pabereid vahele topitud ja sellest tundsin
puudust. E-lugeril on muidugi ka kõik otsingu ja märkmete funktsioonid olemas,
aga tõenäoliselt ei valda ma neid väga hästi ja samuti tunnen puudust
füüsilisest sidemest raamatu lehitsemisel.
Näiteks tahaksin nüüd meelde tuletada, mis peen kleit see oli, mille
võltsversiooni peategelane Sira Rosalinda Foxile õmbles. Õmblemine on kauaaegne
hobi, millest nüüd olen loobunud, aga huvi on jäänud.
Aga
siin see ongi, ei võtnudki otsimine kaua aega: Hispaania kunstniku ja moelooja Mariano
Fortuny y Madrazo (1871-1949) loodud
õhtukleit Delphos.
Mulle
raamat meeldis väga. Esiteks käsitleb ta Hispaania kodusõda, üht minu
lemmikperioodi maailmakirjanduses. Kavas on läbi lugeda ka Mihhail Koltsovi „Hispaania
päevik“- võtsin selle raamatukogu tasuta raamatute riiulilt. Kuulakem ära ka
vastaspool!
„Õmblejanna
Madriidist“ on armastusromaan ja ühe naise kujunemise lugu ning huvitav spiooniromaan.
Tutvustusest:
On 1936. aasta. Mood nõuab lainelisi soenguid, pärlikeesid ja pitsiga
sigarette, viltuseid kübaraid, siidsatääni
ja naiselikku vööjoont. Madriid on ärev ja ebakindel. Marokos valmistuvad
sõjaväelased kukutama Hispaania vabariigi seaduslikku valitsust.
Õmblejanna Sira on suurte illusioonide tiivul
sattunud kodusest Madriidi agulist Marokosse, kus pulbitseb rahvusvaheline
suurilmaelu. Selle sära kustub aga isiklike saatuselöökide ja ajaloo
keerdkäikude mõjul ning Sira leiab end võõral maal täiesti üksi. Parseldajast
pansionipidaja abiga paneb ta püsti kontinendi glamuurseima moeateljee,
valutades samal ajal südant sõjast räsitud kodumaa saatuse pärast.
2009. aastal ilmunud romaanist on saanud
Hispaania viimaste aastate suurim menuk, mida on tõlgitud enam kui 25 keelde.
Raamatu põhjal on valminud ka ülipopulaarne teleseriaal.
Kindlasti
tasub lugeda, mida raamatu kohta kirjutatakse Toledo kirjastuse kodelehel: http://toledo.ee/et/tuhkatriinu-ja-spioonilugu-1930ndate-hispaaniast/
Mina
lugesin enne raamatu juurde asumist.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar